30 Eylül 2012 Pazar

Ninite ile Tum Program Kurulumlari Bir Arada!

Diyelim ki yeni bir bilgisayar aldınız. Ne yaparsınız? Hemen gerekli programları yüklemeye başlarız dediğinizi duyar gibiyim. Ben de öyle yapardım. Yıllardır kurduğum programlar artık aklımda tutamayacağım kadar çoklar. Ben onların kurulum dosyalarını bir klasörde tutuyorum. Ne olur ne olmaz diye. Ancak bunları tek tek uğraşıyorum kurmak için. Sıfırdan bir çalışma ortamının kurulması ise neredeyse bir güne mal olabiliyor. SSD Hard diskiniz( yüksek hızlı bir hard disk türü) yoksa ve/veya bilgisayar donanımınız ortalama altındaysa, aşşağı yukarı 1 gününüzü alır. İnternette http://ninite.com/ sitesini bir kaç ay önce görmüştüm. Geliştirici olarak bir şekilde bu hizmetten faydalanmak istedim. Ve benim gibilerin de faydalanabilmesi için bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Ninite Nedir?

"Yazılım güncellemek veya yüklemenin en kolay yolu" demişler kendi hizmetlerine. Peki nasıl oluyor? Şöyle açıklayalım. Bilgisayarınıza yükleyeceğiniz Ninite'ın desteklediği hizmetleri ninite.com üzerinden seçiyorsunuz. Daha sonra sayfanın en altında bulunan "Get Installer" tuşuna basarak, Tüm bu programları yüklemenizi tetikleyen küçük bir dosya indiriyorsunuz. (Örnek dosya : Ninite 7Zip AVG Chrome Dropbox Evernote Installer.exe 200-250 KB boyutunda) Bu installer'ı da çift tıkladığınızda, ninite site sırayla ilgili yazılımları yükleyecektir. Ninite 'da bir web developer ne indirmeli? Ninite.com'da ben bir web developer olarak ve haliyle lisanslı programlara da ihtiyacım olduğundan, tüm ihtiyaçlarımı karşılayamadım. Ancak, beni de bir sürü dertten kurtaracak şeyler var. Keşke bunu paylaşabilmenin daha kolay bir yolunu sunsalardı :) Benim buradan seçtiğim programlar : 
  • Tüm browser'lar
  • Skype ve Google Talk
  • Foobar2000 player, KliteCodecs, Audacity (ses editleme programı)
  • Flash (+Flash IE) + Java
  • GIMP (resim düzenleyici)
  • LibreOffice (döküman düzenleyicisi, MS office alternatifi)
  • Avg , ve ad-aware antivirüs programları
  • DropBox, Evernote, TeraCopy, teamViewer
  • 7-zip, winrar(ne olur ne olmaz işe yarıyor)
  • Python (2.7.3), Filezilla, Notepad++,winscp, putty
Benim Burada bulamadığım programlar : 
  • Aptana Studio (yazılım geliştirme)
  • Zend Studio (yazılım geliştirme)
  • NetBeans (yazılım geliştirme)
  • WinCacheGrind (yazılım geliştirme)
  • WampServer (yazılım geliştirme)
  • WunderList (todo list uygulaması)
  • Daemon Tools (iso dosyaları vb ihtiyaçları için)
Tercih ettiğim programlara detaylıca başka bir yazıda değinmek isterim. Herkese iyi çalışmalar.. Devamı için : Ninite ile Tum Program Kurulumlari Bir Arada!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu esirgemeyiniz..