18 Eylül 2012 Salı

Tuketici Haklari - Urun Garanti Suresi Hakkinda Bilgilendirme (e-ticaret dahil)

  Bir Malın Garanti Belgesinin Olması Ne Demektir ?  Tüketiciler satın  alınan  mallarda ileride oluşabilecek arızalara karşı  garanti belgesi ile koruma altına alınmıştır. Garanti belgesi  garanti kapsamında olan arızaların onarımı için tüketiciden hiçbir şekilde ücret talep edilmeksizin o malın tamirini sağlar.   Garanti Belgesinin Olması Ücretsiz Tamir Hakkı Sağlar mı?  Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.Dolayısıyla garanti belgesi ücretsiz tamir hakkı sağlar.   Bir ürünün garanti süresi ne kadardır?  Kanunlarımıza göre garanti süresi en az 2 yıldır. İki yıldan az garanti süresi verilmesi kanunen yasaktır. Bir ürünün garantisi ne zaman başlar?  Ürünün garantisi, tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar. Yani kargoya veriliş tarihi, firmadan çıkış tarihi gibi tarihler geçersizdir. Garantili bir ürünn değiştirilme ya da bedelinin iadesi nasıl olur? Garantili ürünler garanti süresinde bir yıl içinde
  • aynı arızayı 3 kez,
  • farklı arızaları 5 kez
  • tüm garanti süresi içinde 6 kez
arıza yaparsa tüketicinin 4 seçimlik hakkı vardır. Bunlar şöyledir :
  1. Ürünün yenisi ile değiştirilmesi istenebilir.
  2. Ödemiş oldukları bedelin iadesi istenebilir.
  3. Kusur oranında bedel indirimi istenebilir.
  4. Ücretsiz tamir istenebilir.
  kaynak : http://www.sikayetvar.com/tuketici/garanti/ Devamı için : Tuketici Haklari - Urun Garanti Suresi Hakkinda Bilgilendirme (e-ticaret dahil)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu esirgemeyiniz..