19 Mart 2012 Pazartesi

Diigo: Bookmark Yöneticisi

Bookmark'larımı yönetebileceğim güzel bir uygulama var mı diye ararken belki de aradığımdan da iyi bir uygulamaya rastladım: Diigo. Aslında Diigo, bir Bookmark Yöneticisi'ne göre oldukça güzel özellikleri olan bir uygulama. Genel olarak özelliklerini sıralarsak: * Klasör yapısı yerine, kaydedilen sayfalara tag(ya da taglar) veriyoruz, daha sonra aramak istediğimiz sayfaları taglara göre aratabiliyoruz. Yani mesela Linux'ta bash ile ilgili önceden kaydettiğimiz sayfaları arıyorsak, Linux ve bash taglarını aratarak, bu taglar ile ilgili kaydettiğimiz tüm sayfaları bulabiliyoruz. Diğer bookmark yöneticilerini çok fazla bilmiyorum ama klasör yapısı kullanan sistemlere göre bence avantaj. Hele ki benim gibi sınıflandırırken fazla detaya giriyorsanız. Hangi kategorinin klasörüne koyacağınızı düşünmek yerine istediğiniz kategorinin tagını yazın gitsin. * Highlight özelliği: Bir sayfadaki herhangi bir yazıyı seçip highlight yapabiliyorsunuz. Bu highlight yaptığınız kısmı daha sonra sayfayı ziyaret ettiğiniz zaman görebildiğiniz gibi, my library kısmında da görebiliyorsunuz. Ayrıca burada sayfanın tamamını da izleyebiliyorsunuz(Sayfayı ayrıca açmadan). * Not ekleme: Highlight yaptığınız metin hakkında (ya da resim vs. başka birşey) kendinize not yazabiliyorsunuz. Bu da çok faydalı bi özellik olabilir. * Resim kaydetme özelliği: Ben henüz denemedim ama kaydetmek istediğiniz bir resmi, metni highlight yapma mantığı ile aynı şekilde kaydedip gerekirse not ekleyebiliyorsunuz. * Son olarak da benim için en ilgi çekici özelliklerinden biri, network özelliği. Twitter'daki gibi insanların bookmarklarını takip edebiliyorsunuz ya da kişiler sizin bookmark'larınızı takip edebiliyor. Paylaşmak istemediklerinizi de "private" kutucuğunu tıklayarak gizleyebiliyorsunuz. Henüz yeni kullanmaya başladım uygulamayı, belki başka özellikleri de vardır. Şu ana kadar kullandığım kadarıyla bookmark manager ihtiyacı duyan ya da başka bir uygulamayı kullanan arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum. Devamı için : Diigo: Bookmark Yöneticisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu esirgemeyiniz..